duminică, 1 noiembrie 2009

quiz......?!

M-am gandit sa fac pe blog un fel de "Quiz", unde sa postez 10 intrebari saptamanale, la care sa raspunda atat cititorii mei fideli - nu foarte numerosi la numar dar de o calitate intelectuala ireprosabila ( ce v-am cam laudat mai pezevenghilor), cat si cei ce intra intamplator pe blog. Incerc sa pun intrebari pentru tot poporul, (daca nu stiti sa raspundeti nu dati repede buzna pe google ci incercati sa debitati tot felul de tampenii, sa inevntati raspunsuri, sa contraziceti cu tot dinadinsul logica si sa sfidati orice fel de logica, eu o sa innebunesc de fericire si toata lumea o sa aplaude extaziata de modul dvs artistic de exprimare, doar sa scrieti ceva, orice, este un anunt disperat, la fel de disperat ca bine-cunoscutul indemn la vot sau poate ca ......... da, ati ghicit, asa ca lasati coment-uri cu diferitele voastre raspunsuri. Daca insa vi se pare o tampenie treaba asta cu "quiz-ul", atunci pax vobiscum si la mai mare.
Iata intrebarile pentru saptamana asta :

1. Cand a fost construit palatul Cotroceni ?
2. Ce cuvinte erau scrise deasupra portii infernului descrisa in " Divina comedie" ?
3. Care dintre simfoniile lui Beethoven e denumita " Eroica" si cui fusese initial dedicata ?
4. Cine si cand a descoperit circulatia sangelui ?
5. Cine a inventat fotografia si cum se numeau primele fotografii ?
6. Care este cea mai mare insula de pe glob ?
7. Cand a aparut peruca si din ce era confectionata ?
8. Cum se numea insula lui Robinson Crusoe ?
9. Cum se numeau cele noua muze ?
10. In ce tara s-a jucat pentru prima oara jocul de sah ?

Un comentariu:

The Fat Scratch spunea...

1 - Habar nu am
2 - Presupun ca scria ceva de genul "Aici ai pus-o"
3 - Stiu ca era vorba de a 3-a, dar nu tin minte cui ii era dedicata
4 - Habar nu am
5 - Lumiere parca
6 - Groenlanda
7 - Cred ca secolul XVII, si daca tin minte bine din par de cal.
8 - Insula disperarii, gen Island of Despair in engleza
9 - Du-te ma cu intrebarea asta la numarul 9 :))
10 - India cred

plaman vs. tigara


am bagat tigara in gura, aceasta tremnura nervoasa si sufla cu demnitate fumul nicotinat dintre sporii inghesuiti.am tras fumurile grabit sa o arunc pe jos, tigara imi mutila plamanul stang , se lupta cu mine, mai bine zis cu vointa mea de a termina pachetul, tigara radea de inconstienta mea, filtrul imi intepa buzele uscate din lipsa berii.... tigara arunca un ultim recital de lumina si fum si apoi isi incredinta amintirea in penumbra filtrului. biruisem, fumasem si ultimul spasm de stralucire al tigarii, eram victorios in lupta cu pachetul de tutun. tigara biruise si ea. isi pusese amprenta la gudronificarea plamanului meu. suntem chit deci.....
si dupa cum se anunta mai am de dus cateva sute de batalii cu propria-mi sanatate